Hymna tchaj-ťi

Suej-jüen: Následuj osud (Hymna tajči)

Text této písně je poetickým vyjádřením principů tajči (tchaj-ťi = jin a jang) a také ideálních vlastností člověka, který tajči úspěšně praktikuje, jako je pokora a mírumilovnost. Tak se nechme inspirovat ...
 

 
刀光剑影不是我门派
Tao kuang ťien jing pu š' wo men pchaj
Odlesky šavlí ani stíny mečů nejsou můj styl
 
天空海阔自有我风采
Tchien kchung chaj kchuo c' jou wo feng cchaj
Hluboké a širé nebe mi dává jasný směr
 
双手一推 非黑也非白
Šuang šou ji tchuej, fej chej je fej paj
Zatlačit oběma rukama ... není to černé ani bílé

不好也不坏 没有胜又何来败
Pu chao je pu chuaj, mej jou šeng jou che laj paj
Není to dobré ani špatné ... bez vítězství není prohra
 
没有去哪有来
Mej jou čchü na jou laj
Bez odchodu není příchod
 
手中无剑心中无尘 才是我胸怀
Šou čung wu ťien sin čung wu čchen, cchaj š' wo siung chuaj
V ruce žádný meč, v srdci žádný prach ... právě takové je mé nitro
 
随缘而去乘风而来 才是我胸怀
Suej jüen er čchü čcheng feng er laj, cchaj š' wo siung chuaj
Odcházím s osudem, přicházím s větrem ... právě takový jsem já
 

唇枪舌剑不合我姿态
Čchun čchiang še ťien pu che wo c' tchaj
Vést slovní potyčky se neslučuje s mým postojem
 
天空海阔才是我风采
Tchien kchung chaj kchuo cchaj š' wo feng cchaj
Hluboké a širé je nebe a právě to je mým směrem
 
双手一推 非虚也非实
Šuang šou ji tchuej, fej sü je fej š'
Zatlačit oběma rukama ... není to neskutečné ani skutečné
 
不慢也不快 没有胜又何来败
Pu man je pu kchuaj, mej jou šeng jou che laj paj
Není to pomalé ani rychlé ... bez vítězství není prohra
 

没有动哪有静
Mej jou tung na jou ťing
Bez pohybu není klid
 
手中无剑心中无尘 才是我胸怀
Šou čung wu ťien sin čung wu čchen, cchaj š' wo siung chuaj
V ruce žádný meč, v srdci žádný prach ... právě takové je mé nitro

随缘而去乘风而来 才是我胸怀
Suej jüen er čchü čcheng feng er laj, cchaj š' wo siung chuaj
Odcházím s osudem, přicházím s větrem ... právě takový jsem já
 
 

 

 

Česká asociace taijiquan

Vytvořeno službou Webnode